Inden for Keto, er der nogle ting, man skal være opmærksom på, når man starter. Det er på ingen måde for at komplicere tingene mere end højest nødvendigt, men vi ved, at der er mange forskellige måder at spise på Keto på, og hvilken der passer til dig, afhænger af, hvordan du foretrækker at spise din mad.

Hør på Apple podcast
Hør på Spotify 
Hør på Podimo
Hør på Youtube
Hør på Google podcasts

De bedste Keto råd

Inden for Keto, er der nogle ting, man skal være opmærksom på, når man starter. Det er på ingen måde for at komplicere tingene mere end højest nødvendigt, men vi ved, at der er mange forskellige måder at spise på Keto på, og hvilken der passer til dig, afhænger af, hvordan du foretrækker at spise din mad.

Så hvordan spiser man bedst på Keto?

Vi har brugt flere år på at finde ud af, hvilke måder der virker bedst, til at spise Keto. Den første er, at man tæller kalorier. Det er en måde, der er acceptabel, og en måde, som mange starter Keto på. Men det er på ingen måde den bedste, smarteste eller mest holdbar løsning, idet det er de færreste, der ønsker at tælle kalorier for altid. Men det kan være en måde hvorpå, man lærer at forstå, hvad maden indeholder.

Den næste metode handler om, at spise intuitivt. Det betyder, at man sætter sig ind i, hvilke madvarer man kan spise og hvilke madvarer der ikke egner sig til Keto. Eksempelvis kan du bruge vores Keto mad indkøbsliste her, og lære principperne. Herefter laver du mad og spiser intuitivt, alt efter hvad du lige har brug for og lyst til på dagen.

Den trejde metode er madplaner, som er den ultimativt bedste måde, som vi har erfaret, at spise Keto på. Uanset om man er ny eller garvet i Keto miljøet, så er det en måde hvornår man opnår planlægning og struktur, man sparer penge, fordi man ikke handler så tit, og man er sikker på, at man får det man skal bruge, for at have en sund og frisk krop, uden at få for meget, som fx. for mange kulhydrater.

Det er derfor vi har lavet Ketoliv til det produkt det er i dag, fordi vi mener, det er den bedste måde at spise Keto på. Medmindre man er mere til den intuitive måde at spise på.

 

Derudover anbefaler vi, at du ikke tæller ketoner

I starten er mange fristet til, at måle og veje maden, tælle kalorier og en flere andre lignende ting. Det er rart at vide, at man er i ketose, men det er smartest i starten, at du fokusere mest på maden. Og tænker på, hvilken mad der er godt at spise på Keto, og hvilken du skal holde dig fra. Så principperne kommer først.

 

Hæng i, i 30 dage.

Vi anbefaler også, at du hænger i, i 30 dage. Det anbefaler vi fordi Keto er en stor omvæltning for kroppen, men også mentalt og psykisk. Og du skal igennem nogle overgangssymptomer inden du kan opleve, at få mere energi, øget vægttab og andre ting. Kroppen skal igennem en omstillingsperiode, hvor du lærer at forbrænde fedt som sin primære energikilde, og det er stressende for kroppen. Så sig til andre, at du spiser Keto, så de ikke kommer til at lave uhensigtsmæssige ting imod dine mål, og fortæl dem, at det (måske) er midlertidigt, og at du prøver det af. Så er de oftest mere støttende i dit eksperiment, hvis du fortæller dem, at du er eksperimenterende, prøver dig frem, og målrettet – Hvorfor du hænger i, uanset hvad, i 30 dage!

 

 

Ting vi nævner i episoden

Omega 3 og omega 6 ratio

Faldgrupper i overgangen til ketose

Keto influenza

De bedste Keto råd

Flere ressourcer

Indkøbsliste på Keto