
Deleøkonomi for legetøj
LalaToys er legetøj på abonnement, der giver børnefamilier mulighed for at bytte legetøj i stedet for at købe
Cofounder + CMO
Konceptudvikling, forretningsstrategi & marketing
LalaToys ændrer den måde vi forbruger legetøj på Danmark. Vi har fundet market fit, er i en skaleringsfase og har flere profilerede investorer.
Kort introduktion om LalaToys
LalaToys er legetøj på abonnement, hvor børnefamilier abonnerer på et fast månedlig beløb á fx. 149 kroner /md, hvorefter de kan shoppe legetøj for op til 1.200 kroner.
Når legetøjet mister interesse eller børnene vokser fra det, kan forældre og børn bytte legetøjet til noget nyt og sende det gamle retur. På den måde, slipper man for at købe legetøj, der alligevel ender med at ligge ubrugt og støvet hen.
LalaToys’ cirkulære forretningsmodel er ukendt territorie for mange, og er derfor udviklet fra bunden, for at skabe en teknisk skalerbar forretning, der kan håndtere almindelig men også returordrer, rensningsprocesser og virtuel valuta i form af poletter.
Hvorfor LalaToys?
LalaToys ændrer den måde vi forbruger legetøj på, og har alle tre nødvendige incitamenter for at bruge konceptet.
People – Profit – Planet 🌎
LalaToys gør en stor forskel for planeten ved at mindske overforbrug af legetøj igennem vores deleøkonomi af legetøj. Ved at forlænge levetiden at det legetøj vi allerede har, i stedet for at købe nyt, mindsker vi vores klimaaftryk. For hvert legetøj der lejes i stedet for at købe, mindskes vores aftryk med 3,78 co2.
Med LalaToys får man minimum otte gange værdi i forhold til det man betaler. Og man kan bytte legetøjet til nyt så ofte man vil. Udover det, sikrer vi at man aldrig kommer til at betale mere for at stykke legetøj end hvis man købte det i butikken, da man ejer alt legetøj man har lejet i otte måneder.
Da børns interesse for legetøj er meget lille, ligger meget legetøj ubrugt hen efter få uger eller måneder. Men med LalaToys bytter man legetøjet, og giver sine børn nyhedsværdien af godt legetøj igen. Udover det, kan man altid sørge for, at man har legetøj der passer barnets kognitive udvikling, så det stimuleres bedst.




Hvad er min rolle i LalaToys?
Min primære rolle er marketing. Marketing er dog uvæsentligt uden et korrekt marked fit, samt et produkt, som folk rent faktisk gider have. Min rolle i LalaToys er derfor mindst lige så meget produktudvikling og forretningsplan, som den er marketing.
Forretningsstrategi, konceptudvikling og produktudvikling udføres primært sammen med LalaToys’ CEO Dinesan Rasiah, og vi komplimenterer hinanden godt. Dinesans formelle mellemleder erfaring samt realistiske tilgang, er i kombination med min mere autodidakte iværksættermetoder og aim-for-the-stars mentalitet, et ekstremt godt match for succesfuld og realistisk eksekvering.
Udover selve virksomhedsdriften, er mit primære område marketing som CMO. Vores samlede marketingsstrategi, for at kunne leve op til vores ekstremt høje vækstkurve, kombineret med vores langsigtede og værdiskabende marketingsstrategier, er en marketingscase, vi forventer at kunne kigge tilbage om et år med succes. Dette er til trods for den nylige recession, der har sænket vores vækstrejse, men blot korrigeret den til det markedet og tid.